Trixie Is De Mascottehond Van Peloton De Paris In Mechelen

Dat honden het goed doen als mascotte hoeft geen betoog, kijk maar naar een merk als ‘Eni’ of het voormalige populaire programma ‘Man bijt hond’. Zij gebruiken het beeld van een hond als publiekstrekker, ook al is er inhoudelijk geen rechtstreekse link met honden. Ook jonge bedrijven als Peloton de Paris die professioneel niets met honden te maken heeft, ondervinden de kracht van een mascottehond en plukken daar de vruchten van.

Compagnon de route

Toen Vince en Wendy met hun fiets- en koffiebar Peloton de Paris in Mechelen van start gingen was het opzet een tweemanszaak te openen. Dat hond Trixie hun derde compagnon de route én hun mascotte zou worden hadden ze nooit durven dromen.

Vince en Wendy begonnen hun avontuur in 2013. Beiden gepassioneerd door fietsen en door koffie was de combinatie fietsatelier & koffiebar een evidente keuze. Bovendien ontwerpen ze ook fietskledij die ze in de zaak, en op hun webshop verkopen, echte ondernemers dus! Nu hun zaak na een aantal intensieve jaren helemaal op poten staat en zijn plekje in de stad heeft veroverd, vonden Vince en Wendy de ruimte om aan gezinsuitbreiding te doen. Wendy groeide thuis op met honden en voor Vince leek het idee van een extra maatje in de zaak ook welgekomen. Het asiel zorgde voor de perfecte match met Trixie.

Publiekstrekker als perfecte mascottehond

Trixie is niet zomaar een superschattig straathondje dat haar bazen gezelschap houdt op het werk, ze blijkt ook een ideale mascottehond te zijn. Met haar neus tegen het raam geplakt observeert ze dagelijks de straat en dat blijkt een perfecte manier om publiek te trekken. Gecharmeerd door haar aandacht ontdekken klanten dankzij haar deze koffiebar. “Naast mascotte is Trixie trouwens ook fantastisch goed in klanten onthaal” vertelt Wendy. “Zonder opdringerig te zijn begroet ze de klanten hartelijk en doet hen meteen welkom voelen.” En dankzij haar persoonlijke Peloton de Paris-sjaaltje vervult ze haar rol als mascotte helemaal in stijl.

Kruimeldief

Hoewel Trixie fan is van koffie, weet ze ondertussen heel goed dat koffie slurpen enkel thuis af en toe kan. De kruimels onder de tafel werkt Trixie dan wel weer subtiel weg, heel handig.” lacht Vince. Op een aantal opvoedkundige trucs na hebben Vince en Wendy dus geen speciale regelingen moeten treffen, de komst van Trixie in de zaak verloopt vanzelf.

Instagram / #trixie

Sinds Trixie mee aan boord is springen de klanten niet alleen sneller binnen voor een koffie met Trixie op schoot, ook virtueel zorgt Trixie voor heel wat extra aandacht. Met maar liefst 1000 volgers op Instagram overtreft ze vele anderen, en doet ze aan marketing voor de zaak. Ondanks dat Trixie niet te zien is in het bedrijfslogo, als mascottehond valt ze alleszins niet meer weg te denken uit het Peloton.

Tekst: Anne-Sophie Bruylants
Foto’s: Stijn Swinnen

Dog at work gezocht
Neem jij je hond af en toe of elke dag mee naar het werk? Of ken je iemand die dat wel doet? Vul je gegevens in en we nemen spoedig contact met je op.
Post Series: Dogs@Work