Photographer Amol Jadhav Petadoption

Indische fotograaf Amol Jadhav en art director Pranav Bhide maakten 3 prachtige foto’s voor de Word for All campagne in Mumbai. De campagne promoot de adoptie en verzorging van straatdieren in Mumbai.

Dankzij de zorgvuldige kadrering van het koppel (en de baby) ontstaat de optische illusie van een hond, een kat en een konijn. De tagline van de campagne “er is altijd ruimte voor meer. Adopteer” laat er geen twijfel over bestaan en nodigt op een hele geslaagde manier uit tot de adoptie van huisdieren.

Fotografisch zijn deze foto’s een prachtig plaatje dankzij de subtiele silhouetten en het mooie backlight.  We zijn ervan overtuigd dat er heel wat foto manipulatie en photoshop werk aan de pas is gekomen, maar het resultaat is absoluut prachtig en ontzettend creatief. Binnen de kortste keren pikten diverse websites wereldwijd deze campagne op. De campagne werd veel gedeeld en vooral geliket. Geen wonder dat de campagne al enkele prijzen won van advertentie wedstrijden.

Het resultaat? In één dag werden 42 dieren geadopteerd, iets wat anders weken duurt. De campagne mag dus zeker van een succes spreken.

Meer weten? Website Word for all – Behance pagina over de campagne

Copyright foto’s:  Amol Jadhav for World For All, used under creative commons license.