Bowie: Office Dog bij Harley Davidson Sint-Martens-Latem

Jonge pup Bowie mag zich tot de gezegende viervoeters der aarde rekenen. Niet alleen zijn naam is een hele eer, hij heeft ook de ideale karakterrekken om een echte Harley-Davidson® biker te worden: loyaal, open-minded en speels. 

Bij Harley-Davidson Sint-Martens-Latem leert hij de kneepjes van het vak aan de zijde van zijn baasje en zaakvoerster Ann, de enige vrouwelijke dealer in Europa

Het typische geluid van een Harley-motor?
Dat herkent Bowie al van heinde en ver!

Ann ontdekte pas recent de liefde voor viervoeters. ‘Als echte workaholic leef ik al 16 jaar voor mijn zaak en kom ik daarnaast weinig buiten. Het is dankzij mijn zoon en medezaakvoerder Stijn – en door de harde lockdown van dit voorjaar – dat Bowie in mijn leven kwam’, vertelt Ann. 

‘Stijn heeft een Border Collie die ik op een druilerige dag uit wandelen mocht nemen. De vriendschap en vrijheid die ik tijdens die strandwandeling heb gevoeld, hebben mij overtuigd. 

Samen met mijn team ben ik op zoek gegaan naar de perfecte match. Door zijn fiere looks en speelse karakter viel ik als een blok voor de Engelse cockerspaniël.

‘De dag dat ik Bowie ging ophalen was meteen ook zijn eerste dag op de werkvloer’, vertelt Ann. ‘Die verliep vlot. Zeker dankzij mijn team van hondenliefhebbers waarop ik kan altijd rekenen om hem uit te laten. 

Zelfs onze chef-technieker Nico die het doorgaans niet heeft voor honden, is ondertussen fan. Terwijl het technische team aan een motor staat te sleutelen kijkt Bowie vol bewondering toe.’

Van zodra we ’s ochtends in de auto stappen, begint Bowie al te kwispelen. En op het moment dat ik de auto parkeer, springt hij op mijn schoot om zo snel mogelijk naar de ingang van de zaak te kunnen sprinten. Bij het binnenkomen weet hij niet wie eerst te begroeten. 

Ondanks het feit dat ik al gezegend was met een fantastisch team, brengt Bowie toch een nieuwe dynamiek. Hij zorgt ervoor dat de dag voor iedereen begint met een grote dosis enthousiasme. Dat is onbetaalbaar’, realiseert Ann zich. 

‘Harley-Davidson® wordt jammer genoeg geassocieerd met bierdrinkende mannen op leeftijd en high-heel babes, nochtans is niets minder waar’, stelt Ann. ‘Ons klantenbestand is een heel divers publiek met een gezamenlijke passie voor motorrijden. En die passie gaat verder dan enkel motoren; we voelen ons verbonden en uiten dat graag in onder andere onze kledij. 

Harley-Davidson® is eigenlijk een heel emotioneel merk dat zielen verbindt. De komst van een officedog in onze zaak past helemaal in die filosofie. 

Klanten vinden het zalig dat Bowie erbij is. Wanneer ze binnenspringen in de winkel hoor ik vanuit mijn kantoor op de bovenverdieping: “Hoe gaat het met de kleine?” Bowie zet dan zijn pootjes op de vensterbank om de klanten te begroeten’.

Topmodel en -marketeer

‘We hebben naast de fysieke winkel ook een webshop waarop we vooral Harley-Davidson® fashion-producten aanbieden. Voor Bowies komst showden mijn medewerkers en ik de kledij voor foto’s op de webshop en sociale media. 

Nu Bowie regelmatig mee op de foto gaat, zijn de foto’s nog dynamischer. En dat loont. Ik krijg niet alleen fijne comments, maar zie dat het ook een effect heeft op de verkoop. 

Bowie is dus een goed model én een goede marketeer’, lacht Ann.  

Office dogs pimpen het imago van je zaak

Van soft tot stoer, en van stug tot ongedwongen: welk imago jouw zaak ook heeft, viervoeters blijken er altijd in te passen. Waar nodig stellen ze het imago als vanzelf een beetje bij, of geven ze het een serieuze duw in de rug. Het zijn ook al meer dan eens goede marketeers gebleken voor zowel de fysieke als online verkoop. Zaakvoerders, waar wachten jullie nog op?! 

Andere office Dogs